۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۴۹۳۰۲
آیت الله جوادی آملی:

عظمت ملت ایران مرهون داشتن قرآن و عترت است | وزارت ارشاد پیام قرآن را به دنیا منتقل کند

حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر لزوم تبلیغ پیام های جهانی قرآن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عظمت امروز ملت ایران مرهون داشتن قرآن و عترت است.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله‌ جوادی آملی عصر امروز در دیدار معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که وجود مبارک پیامبر(ص) با قرآن و عترت و فرهنگ پیش آمد تا توانست این همه موفقیت را در تبلیغ دین به‌دست آورد، اظهار داشت: قرآن کریم مایه کرامت و شرافت است.

وی افزود: قرآن در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارای پیام است؛ دستور قرآن به نماز و زکات، حج و جهاد تنها یک سطح از این دستورات است که مختص مسلمانان است، اما سطح دوم این دستورات مخصوص مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان و موحدان عالم است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که سطح سوم از این دستورات نیز مختص همه بشر و پیامی جهانی برای موحدان و غیرموحدان است، تأکید کرد: وزارت ارشاد هم باید پیام قرآن را در این سه سطح به مردم دنیا منتقل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از ملت شریف ایران بیان داشت: این ملت کاری کرده است که هفت میلیارد جمعیت جهان، از فهم عظمت این مردم، درمانده است؛ مردم ایران به برکت قرآن، عترت، ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه‌های مختلف، نمونه هستند.

این مفسر برجسته قرآن کریم عنوان کرد: این شرفی است که ملت ایران با قرآن به آن رسیده است که با این همه دشمنی صدام و کشتن صد‌ها هزار تن از جوانان ما و عملیات مرصاد باز هم انتقام نگرفتیم؛ چه‌بسا اگر چهار گلوله شلیک می‌کردیم هم کسی به ما اعتراض نمی‌کرد، ولی این کار را نکردیم.

وی در ادامه با تأکید بر این که وزارت ارشاد باید این ذخایر ایران را خوب درک کرده، آن را بفهمد و به دنیا منتقل کند، خاطرنشان کرد: این ذخایر معنوی را قرآن و عترت به ما آموخته‌اند، این کرامت و عزت را پهلوی و قجر به ما ندادند بلکه قرآن به ما عطا کرده است.

حضرت آیت الله  جوادی آملی تأکید کرد: شاید عربستان در ادای کلمات و تجوید قرآن بهتر از ما باشند، ولی این مسأله مشکلی را از آنان درمان نکرده است، زیرا به قرآن عمل نمی‌کنند، اما ملت ایران در کنار حفظ و قرائت قرآن به پیام قرآن عمل کرده و عزت و کرامت و شرافت امروز او مدیون همین موضوع است.

وی با اشاره به پیام‌های قرآن در مبارزه با ربا، حفظ عفت و اصول خانوادگی یادآور شد: این پیام‌هایی است که در سه سطح قابل تبلیغ است و این وظیفه بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است./1330/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات